Sorozat ajánló #2

Sziasztok!(:
Újra egy ajánlóval jöttem, most az ahs második évadáról esik szó. Remélem tetszik.(:
American Horror Story - Asylum (Zártosztály)
Nemrég írtam egy ajánlót ennek a sorozatnak az első évadáról, és ígértem, hogy a többiről is fogok. Nos, itt lenne a második évad, amit már két hete megnéztem, azonban elkezdtem nézni a harmadikat is, illetve még suli volt, most pedig az ünnepek, így nem volt túl sok időm megírni. Vágjunk is bele.
Ha szavakkal kellene jellemeznem ezt az évadot, akkor az nem a horrorisztikus lenne, hanem a beteg. Durván beteg, minden mennyiségben! Elképesztő, hogy az írok (Ryan Murphy és Brad Falchuk) miket ki nem találnak, komolyan! Egyedül nézni ezt a sorozatot nem éppen megnyerő, én, aki olyan szinten bírom a horrort, mindig, amikor egyedül voltam itthon féltem. De rendesen. Ezektől eltérően imádtam! Ez az évad egy elmegyógyintézetben játszódik. Ez így oké, az első részben feltűnik Sarah Paulson (a sorozatban Lana Winters), mint újságíró, aki eredetileg az elmegyógyintézet pékségéről (?) szeretne írni. Azért azt tudni kell, hogy a gondozók ott apácák, nővérek, és egy meglehetősen őrült doki is szerepet kap az intézetben. Kihagytam, hogy 1964-ben játszódik? Igen, szóval 1964-ben játszódik. Térjünk vissza az első részhez. Eleinte az intézet pékségéről ír, arról kérdezgeti az igazgatót, Jude nővért (Jessica Langdon). Ekkor lép közbe Lily Rabe (A sorozatban Mary Eunice nővér), hogy megérkezett a Vérpofa. Khm, a Vérpofa alatt Kit Walkert értik (Akit Evan Peters játszik) -Walker, értitek? Ez egy jel!-. Hogy miért is Vérpofa? Az ott élő emberek adták neki ezt a nevet, azért, mert -elvileg- nőket ölt meg, megnyúzta a bőrüket, és levágta a fejüket. Ezt így spontán, elég beteges. Azért nem börtönbe került, hanem az intézetben, mert egy pszichológus fogja eldönteni, hogy Kit őrült-e vagy nem, ez alapján ha őrült, akkor intézetben éli le a hátralévő életét, ha pedig nem, akkor börtönben, egy villanyosszékben végzi. Igen, 1964 emberek!
Időközben szerepet kapnak az ufók, amik szerintem egyáltalán nem kellettek volna a sorozatba, de tényleg! Nem lövöm le a lényeget, remélem sejtitek, hogy az az 'elvileg' szócska ott azt jelzi, hogy.. Mint mondtam, nem spoilerkedek. 
A sorozat az intézet életét mutatja be, az ott élő betegeket, és tényleg, elég sokféle van belőlük. Szinte kínozzák ott a betegeket, ha valami olyat csinálnak, ami nem megengedett, akkor szíjat (!!) vesz elő az igazgató, és rendesen megcsapja vele a beteg hátsórészét. Kínzás. Steririzálnak egy nőt, nem akarok olyan szavakat írni ebbe az ajánlóba, a steririzálás alatt azt értem, hogy kiveszik, kivágják a női szerveit, ha lehet így mondani. Beteges, de tényleg.
Lana Winters is bekerül az intézetbe, pusztán azért, mert Jude nővér gonosz, de komolyan, és Lana egész idő alatt azon van, hogy kijusson onnan. A végén persze, kiad egy könyvet arról, hogy hogyan élte túl, bezáratja a helyet, és happy end-nek mondható vége lesz. Vagy nem.
Közben pedig Vérpofa megakarja erőszakolni Őt, mármint Lana-t, *SPOILER*, aztán kiderül, hogy Vérpofa nem az, akinek hiszik, rendesen megdöbbentek majd annál a résznél, mikor kiderül ki is Ő.
Kicsit zavarosra sikeredett ez az ajánló, de remélem hasznotokra válik, nagyszerűen beteg, fogalmazzunk így.
Szereplők:
Jessica Lange, mint Jude nővér
James Cromwell, mint Dr. Arthur Arden
Zachary Quinto, mint Dr. Oliver Thredson
Joseph Fiennes, mint Monsignor Timothy Howard
Sarah Paulson, mint Lana Winters
Evan Peters, mint Kit Walker (♥)
Lily Rabe, mint Mary Enuice nővér
Lizzie Brocheré, mint Grace
Habár nem én alkottam a sorozatot, mégis kérek mindenkit, hogy csak saját felelősségre nézze meg, mert nem szeretném, ha az ajánlásom miatt megnézitek, és történik valami, szóval azért azt nem.
További szép napot, Vivian.xx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése