Kritika #110

Kedves olvasók!
Meg is hoztam az első kritikámat, de már most tisztázni szeretném, hogy nagyon kritikus és szókimondó vagyok. Nem sértésnek szánom a leírtakat, inkább valamiféle segítségnek.



http://lovewingss.blogspot.hu/ 
író: Alicia Bowman


Kinézet:

Kezdjük a legárulkodobb résszel egy blog kinézetében: a fejléccel. Szép és letisztult, bár kicsit szúrja a szemem a két szereplő közti furcsa összemosás és a lány fejénél az üveg, ami csillog. Szerintem a fejléc másik oldalán jobb helye lett volna, mert ezen az oldalon olyan sok teret kitölt a két szereplő képe, hogy túlzásnak érzem, míg a másik oldalt ehhez képest üresnek. Én levenném a kép animálást is, szerintem zavaró és felesleges is. A blog kinézetében az is szúrja picit a szememet, hogy a modulsávod nem különül el a háttértől. A bevezető kódja szép, a betűtípusok is jók, viszont ha az összes modul címe magyar, akkor a fülszöveghez se írd címnek, hogy "Story", mert ez így logikátlan. Láttam, hogy van egy szereplős bejegyzésed, ennek készíts inkább egy külön oldalt, így a blogorda tévedők gyorsabban megtalálják, ugyanis az emberek többsége nem all neki keresgélni. Azt tudnám mondani, hogy a kinézet legnagyobb hibája, hogy maga a design és a fejléc két külön világ. Az egyik bézses árnyalatú, a másik fekete-fehér. Ennek a kettőnek egy egységként kell működnie, nálad viszont semmilyen harmóniát nem látok köztük.


Történet:

Mivel nincs fent túl sok rész, nem tudok teljesen beható véleményt alkotni, de az biztos, hogy a fejezetek hosszát jócskán növelned kellene, ezek így nagyon rövidek. A prológusodat nem is igazán mondanám prológusnak, mert összesen három mondat - ráadásul az egyik értelmetlen is -, és teljesen megegyezik a bemutatóban leírt szöveggel. Az első fejezetnek keresztelt bevezetés lényegében a valódi prológus lenne. Viszont túl rövid, tőmondatokat használsz, nincsenek hosszabb leírások, semmit nem fejtesz ki benne, és találkoztam bizonyos logikai bukfencekkel, amik a történet élvezeti értékén is rontanak. A folytatás pedig... őszintén szólva nem lett jobb a kezdésnél. Sőt! Azt írtad, hogy a lány még az életben nem találkozott halandókkal, eggyel sem, akkor mégis hogyan lehet az anyja is az, és Aaronnal hogy lehetnek ilyen jó kapcsolatban? És eleve, ha valakit ugratni akarok, nem mondom el három méter után, nem jutnak eszembe ilyen hamar emlékek egy olyan emberről, akire egy icipicit sem emlékeztem előtte, és nem vallok szerelmet két mondat után. További logikai bukfencekkel találkoztam, nincsenek még mindig leírásaid a környezetről, az érzésekről, a személyekről. Nem, ez így valahogy nem jó... A bejegyzéseidet sorkizártra tenném a helyedben, a bekezdéseket valahogy megpróbálnám tagolni, figyelni a stilisztikai és helyesírási hibákra, amikből sajnos jócskán volt.


Gabby

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése