Kritika #129 - Teljes körű kritika a Nem oda tartozol című blogról | by: Timi Dreams

Kedves, Olvasóink! (Or hey, Readers!)
Először is szeretném megjegyezni, hogy lehet, pár napos eltűnéseim lesznek, ugyanis jelenleg hét-nyolc teljes kritikakérést kell még teljesítenem.
Másodszor pedig, amiért ez a bejegyzés is létrejött az, hogy itt vagyok egy újabb kritikával, mellyel remélem, nem sértettem meg a blogtulajdonost, hisz sohasem ez a célom.
Nos, lássuk is a kritikát!





Design

Kinézet
Az első gondatom az volt, hogy nem feltétlen rossz, de lehetne sokkal jobb is.
Először is szerintem ennek nem „Egyszerű” a sablonja és azon belül a kék. Ezt szerintem változtasd meg, úgy jobban mutat.
Hogy mi tetszik, és ezen kívül min javítanék, azt alább elolvashatod.

Zenelejátszó
Csupán annyi bajom van vele, hogy úgy gondolom, tehetnéd úgy ezt az alkalmazást, hogy az olvasó indítsa el.

Fejléc
Nem tudok sokat mondani róla, hisz összességében tetszik. Csakhogy azt azért meg kell jegyeznem, hogy a gifek „szemcsések” és a „Harry Potter fanfiction” sorban a „fan” kissé olvashatatlan… vagyis inkább csak az utolsó két betű.
Van rajta HTML-kód, ami egyszerű, mégis nagyszerű… Habár úgy értem, lassan minden harmadik blogon megtalálható… 

Kurzor
Tökéletesen illik az egész történethez. Szuper.

Háttér
Bevallom, fogalmam sincs, miért ezt a háttért választottad. Egyrészt nekem ez egy hangsúlyos fejléc, ezért minden bizonnyal egy letisztult, egyszínű háttér mellett határoztam volna. A fejlécen található szöveg színe miatt itt a zöld az a szín, amit hangsúlyozni lehet, ennek következtében - szerintem - a türkiz szín az, ami megfelelő lenne.

Bejegyzések
Először is nem értem, miért átlátszó, miért látszik a háttér. Azt hiszem, ennek valami olyasmi színt adtam volna, ami tökéletesen egybefonódik a fejléccel.
Térjünk rá a dátumra! Nem értem, miért ezt a betűtípust választottad. Én egy olyant választottam volna, ami ha nem is ugyanolyan, de illik a fejléc betűtípusainak egyikéhez. A betű színébe nincs bajom, hiszen a fejlécbe is van ilyen szín.
A bejegyzés címével ugyanaz a gondom, mint a dátummal. Mondjuk, tehetnéd az előbbit a történet címének betűtípusára, míg a másik fejlécen található felírat betűtípusa, lehetne ugyanolyan, mint a dátumé.
A bejegyzést állíthatnád sorkizártra, az úgy jobban mutatna és a helyedben mindössze egy képet tennék egy bejegyzésbe, - kivéve, ha esetleg több szemszögből akarsz írni… Viszont akkor is figyelj oda, ne úgy nézzen ki, mint egy képeskönyv! - hogy azon belül hova az mindegy, rád bízom. Mindössze azt javasolnám még ezeken kívül, hogy legyen méretre igazított. Azaz találj ki egy számodra kellemes nagyságot és állítsd be mindig akkorára a képeket minden egyes bejegyzésben - ekképp az összhatás jobb lesz.
Az előszónál… vagyis inkább utószónál elgondolkoztam, megjegyezhetnék-e valamit, ám végül arra jutottam, hogy tekintve, milyen kevés szöveget írsz még a középre zárás is megengedhető, elnézhető.
Az „egy bejegyzés/egy oldal”- elvet vallva azt tanácsolnám, egy oldalon csak egy bejegyzés legyen.

Modulok
Haladjunk fentről lefele!
Ha az „Üdv az oldalon! :)” felírat csak az alatta lévő szöveg miatt jött létre én egy „Információk” modulba tenném például olyan információkat megemlítve még, hogy ki készítette a fejlécet, a dizájnt, mikor jött létre a blog, ki az író, kitől, illetőleg kiktől vannak a HTML-kódok.
Az alatta található „Rövid tartalmat”, én inkább „Fülszöveg”-nek hívnám és sorkizártra tenném.
A „Szereplők” képei tetszenek, mindössze annyit jegyeznék meg, hogy írnék hozzá valami leírást mindegyikről. Ez lehet akár egy idézet tőlük, amiből lejön a jellemük vagy akár egy adatsor is a teljes nevükkel, a születési helyükkel, korukkal és hasonló számodra fontosnak vélt dologgal.
A „Fejezetek”-nél minden oké, kivéve egy: kicsit le vagy maradva. Pótold a hiányosságod és akkor az egész rendben lesz.
A „Trailer”-hez annyit fűznék, hogy hogyha már egy oldalra jutunk és nem magára a trailer-re írhatnál egy rövidke szöveget oda. Mondjuk, hogy ki készítette és hasonló. Maga a video összességébe tetszik, bár ez a betűtípus helyett választhattál volna valami másikat…
„A blog kritikái”-ról szeretném megjegyezni, örömmel látom, tiszteled a kritikaírókat annyira, hogy még direkt létrehoztál egy ilyen pontot. Csak annyit jegyzenék meg, hogy számomra kissé furcsa ez a sok hangulatjel… habár ez az egész modulsávra szintén vonatkozhat.
A „Díj”-nál annyit említenék meg, hogy én a helyedben csináltam volna erről egy bejegyzést és azt linkeltem volna. De ha így oldod meg, akkor ne legyen szövegkielemlőzve! És persze, gratulálok hozzá!
„Kattintások”: Én lejjebb vinném, nemigen fontos egy olvasó számára. Emellett pedig kivételesen azt kell mondanom, tetszik ehhez a bloghoz ez a számoló kinézete.
„Csatlakozz”: Ha már nem „Rendszeres olvasó”-k a neve, akkor kitaláltam volna valami olyat, ami illik a történethez. Hogy mi legyen az, azt a fantáziádra bízom.
„Chat”: Ahhoz képest, hogy eddig olyan volt, mintha nem szeretnéd a zöldet egy majdhogynem csupa ilyen színből áll. Szerintem vigyél bele több szürkét. Az egyik vízszínes sáv lehetne is olyan és a linkek lehetnének feketék. Amellett még meg kell jegyeznem, hogy ez nagyon nagy, szerintem ennél sokkal kisebbre tedd!
„Információk”: Oh, eddig azt hittem, nincs ilyen menüpont - túlságosan alul van. Másrészt nem értem, mire ez a sok enter és Caps Lock-kal írás.
„Banner”: Mindent összevetve jó… habár a lány kissé olyan ezen a képen, mintha púpos lenne. Sajnálom, nekem tényleg először az jutott eszembe.
„Blogjaim”: Nem baj, ha kiteszed, sőt, szerintem a bloggerek kilencven százaléka megteszi, azonban elég lenne maga a címek. Nem kell semmi kép, meg hasonló, felesleges, kizárólag helyet foglal.
A „Cserék”-re ugyanaz vonatkozik, mint a saját blogjaidra; elég a cím.
Ez a „Facebook” elnevezésű dolog nem értem, miért van itt, szerintem felesleges.
A „Verseny”-ről pedig annyit, hogy én nyitottam volna ennek is egy oldalt „Versenyre jelentkezésem” vagy hasonló cím alatt.
„Író! :)”, avagy te sem hagyhattad ki ezt a menüpontot, amiért én nem rajongok. Mivel szerintem elég, ha a profilodat linkeled az információknál az írói neveddel -, alias ha az olvasó rákattint, a nevedre oda jut - én így oldanám meg itt is.

Mobil-verzió
Sajnos azt kell mondanom, hogy az egész fejléc alatti rész nem mutat jól, azonban ha a bentebb említett gondolat megoldod, akkor ez ugyancsak meg lesz.

Összegezve a designban látottakat
Találtam jót, ellenben elég sok rosszat is, amennyiben a hibáidat kijavítod, ennél is szebb blog lesz belőle.


Történet
Tekintve, hogy több van öt résznél, ezért találomra választottam ötöt, amit elolvasok és részletezek.
Bevallom őszintén, még sohasem olvastam Harry Potter fanfictiont, ezért mikor megláttam kíváncsi lettem, milyen is lehet az ilyen.

Huh, szerettem volna, ha lenyűgözöl és ez valamelyest be is jött, faltam a sorokat, viszont ez inkább volt bevezető, főleg a hossza miatt… Na, meg nem, mint írói írtál, hanem mint Elisabeth Lestrange. Azt javaslom, ezt írd át „Bevezető”-re vagy hasonlóra és írj egy prológust!
Találtam egy-két apróbb elírást, de ezeknél egyértelmű volt kiről, illetve miről van szó, szóval nem gáz, csak máskor figyelj ezekre.

Ha rövid akarnék lenne, azt mondanám, lassan komolyan kezdem sajnálni, hogy eddig nem érdekeltek az ilyesfajta történetek. Nem rossz ez, főleg hogy eddig komolyan bírom Draco-t, akit alapból - azt hiszem, inkább - utálni kellene.
Nekem az jött le, hogy nem tudod -… vagy legalábbis nem mindig tudod -, hova kell írásjelet írni egy párbeszédnél. Erre a saját példádat hoznám fel, majd azt kijavítanám.
Eredeti: „- Szia Rori! – köszöntem neki vidáman, mulatva a bénaságán.”
***
„- Ki bosszantott fel? – kérdeztem meg egyrészt azért, hogy eltereljem a gondolataimat, másrészt azért, mert tényleg érdekelt.
- Zambini. – úgy köpte ki a nevét, mintha méreg lenne.
- Most mit csinált? – kérdeztem a szememet forgatva.

Szerintem: - Szia, Rori! – köszöntem neki vidáman, mulatva a bénaságán.”
***
„- Ki bosszantott fel? – kérdeztem meg egyrészt azért, hogy eltereljem a gondolataimat, másrészt azért, mert tényleg érdekelt.
- Zambini – úgy köpte ki a nevét, mintha méreg lenne.
- Most mit csinált? – kérdeztem a szememet forgatva.
Tehát egyrészt, ha pontra végződik egy mondat, akkor nem írod le azt az írásjelet oda. Másrészt pedig elfelejtettél a megnevezés előtt vesszőt írni. Harmadrészt pedig -, mert ez közben eszembe jutott - észrevettem, hogy szeretsz felkiáltójelet használni olyan helyeken, ami egyszerű kijelentés, ezért pont kellene… szerintem. Ugyanakkor ez már - véleményem szerint - annyira írói stílus kérdése is lehet, tehát erről ennyit, ha szeretnéd így írni, írd így.

A pontokat már említettem, hogyan írd, szóval ezt kihagynám. Annyit kell csupán negatívként megjegyeznem, - noha ez természetesen mindenkivel előfordulhat, - hogy találtam egy-két apróbb elírást. Ezen nem voltak zavaróak, egyértelműen ki lehetett venni, mit szerettél volna írni. Azt tanácsolom, mielőtt felteszel egy részt, olvasd át, ugyanis ez által ezt kiküszöbölheted.

Az elején egyből találtam egy elgépelési hibát, amit nevezhetnék akár súlyos helyesírási hibának is… és utána szintén találtam még jó párat. Nem tudom, mi történt ekkor, annál inkább látom azt, feltűnő volt a változás. Másrészt elég sokszor olvastam el ebben a részben a „de” szót, ezért szeretném felhívni a szinonima-használatra a figyelmed. Ugyebár ez a szó helyett - példának okáért - lehetne használni az „azonban”-t, a „viszont”-ot vagy akár az „ellenben”-t természetesen attól függően, melyik helyes abba a mondatba.

Nem szeretem ismételni magam - gondolok itt a pontokra -, szóval nem is tudom, mit írhatnék. Az a rész, mikor álmodik számomra kissé furcsa lett… Nem tudom megindokolni, miért, csak egyszerűen így érzem. Ennek ellenére mindvégig faltam a sorokat, amik most elegendő mennyiségben is voltak. Ehhez hozzá kell tennem, hogy nálam egy átlagos rész 1500-2000 szó között van, ám ez nálad nincs mindig meg. Azt javaslom, erre azért figyelj, nehogy a végén még túl kevés -, alias 500-1000 - szavas legyen.

Igazából nem tudok már mit írni, mert amit egyszer leírtam, arról úgy is tudsz… Szóval röviden és tömören: nekem tetszett.

Összegezve a történetben olvasottakat
Nekem tetszik. Persze, vannak hibáid, de kinek nincsenek?! Ha kicsit hosszabb részeket írsz, ügyelsz, hol írd pontot és közzététel előtt újraolvasod a részt még jobb lesz.


Összegezve az egész látottat és olvasottat

Nos, igazából mindent leírtam. Javítsd ki az esetleges hibáidat és minden szuper lesz.

Ezúton szeretném megjegyezni, az írói szabadság él, ezáltal cseppet sem gond, ha nem értesz valamivel egyet, - avagy bárki más, - viszont kérlek, amennyiben azt jelzed - még szívesen is veszem - azt illedelmes, kulturált hangnemben tedd, hisz - mint már említettem is - egyetlen szavam sem azt a célt szolgálta, hogy veled -, avagy valaki mással - szemben udvariatlan, tiszteletlen legyek.
Köszönöm a kritikakérésed!
További szép napot!
by: Timi

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon szépen köszönöm a hosszú kritikát, és bár vannak pontok, ahol nem értünk egyet, bizonyos tanácsaidat meg fogom fogadni, mert hasznosak.
    (megjegyzés: nem akarok beleszólni, vagy megsérteni, de ez az oldalak itt bal oldalt idegesítő. Nem tudtam rendesen olvasni tőle a kritikát... még egyszer: nem akartalak megbántani.)
    Mégegyszer köszönöm a kritikát! :)

    Karool

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves, Karool!
      Először is szia!
      Igazán nincs mit! Örülök, hogy segíthettem. Sajnálom, hogyha valamivel nem értesz egyet, azonban én így látom. Mindenesetre mint ahogyan pötyögtem, nem szerettelek volna egyetlen szavammal sem megbántani.
      A megjegyzésedre pedig csak annyit tudok írni, hogy köszönöm a jelzést, viszont nem én készítettem a kinézetet. Ellenben annyit tudok ez ügyben tenni, hogy a készítőnek jelzem, van, akit zavar ez a jelenség.
      Igazán nincs mit!
      További szép estét!
      Timi
      xx

      Törlés