Mitől lesz eredeti egy blog?!



1. Kinézet: Itt nem csak a húúúú de html kódos blogokra gondolok, hanem hogy az összkép teljesen a blog témájára koncentráljon, színileg és kinézetileg (nem mintha a kódolt blogok szörnyűek lennének, csak telefonról mégsem a legszebb látvány). Nem muszáj túl csicsázni, elég csak egy olyan kinézet, ami megfogja a tekintetett. Minél egyszerűbb annál jobb. Szép, letisztult mégis hatásos.  Én személy szerint úgy választok könyvet, hogy először megnézem a borítóját, valamint pozitív visszajelzést olvasok róla.


2. Felületesség: Egy blogon, amit másodjára néz az ember, az a fülszöveg. Én személy szerint irtózom a hosszú bevetőktől. Szeretek a lényegre térni, így utálok előre sokat olvasni, mégis pár sorral meg lehet fogni. A legtöbb bloggerina kritikás oldalakról találják szembe magukkal a te blogoddal és ha a kritika eléggé jól minősített, az olvasók is nagyobb élménnyel kezdenek bele az olvasásba. De itt figyelembe is intelek, hogy a kritikusok nem szamarak! Akkor kérj csak kritikát, ha el is fogadod mások véleményét és nem csak a hirdetés kell! 


3. A szereplő brigád: Szerintem sokan vagyunk úgy, ha nem tetszik egy könyv/film/sorozat karakterei vagy cselekménye vagy mindkettő akkor abba hagyjuk az érdeklődésünket iránta. Nagyon kell arra összepontosítani, hogy ne csak jött ment szereplők szerepeljenek. Van mikor egyes írók eltüntetnek pár szereplőt, majd mintha semmi sem történt volna újra vissza hozzák őket. NEM! Nincs ilyen. Indokolatlanul nem jönnek és mennek szereplők! Főleg nem stabil környezetben. Először is kell egy helyszín, ahol a történet nagy része játszódik, de mint mindannyian tudjuk, a szereplők imádnak elutazgatni egyéb helyekre, szóval azokat is jól meg kell alkotni, ami plusz munka és még több mellék szereplő. Főleg a főbb szereplőket nem könnyű felruházni tulajdonságokkal. Az olvasók szeretik, ha valami pozitív/szerethető jelleme van a szereplőnek, hamarabb megbarátkoznak vele. De semmiképpen se értelmetlen és nem a karakterhez illő sajátosságot adjunk hozzá.

  Pl. Vegyük a főszereplőnket. Jess anya rákban meghalt két hónapja. De ez Jessen meg se látszik, mivel --> nem viselkedik úgy mintha egy tragédián esett volna túl. Folyton mosoly és túl vidám a helyzetéhez képest. És nem bír betelni a színes ruhákkal. Ez lehet egyben az író hibája hiszen nem tudja milyen egy szülő halála vagy mert szegény Jess annyira ellett cseszve, hogy a fájdalmát mosolygásba, és szivárványországban éli meg. Én tudom milyen dolog ez és nem a legjobb szóval nem tud folyton mosolyogni és ugra-bugrálni. Pont. Kivéve ha mentálisan sérült.

 + Név & Külső: Szerintem nem sokan hinnék el, hogy Alex Rodrigez egy szőke, kék szemű világos bőrű tini lány. Pedig, de. Hiszen az apja teljes vérében latin, Mexikóból szökött át az Usába, ahol megismerkedett a lány európai származású anyjával, majd San Francisco partjai közelébe költöztek. Ez valósággal lehetetlen, még ha az íróknak szabad kezük is van. Én nem örülnék, ha ilyen fiús lenne a nevem. Szóval azért vannak határok itt is, amire figyelni kéne. Plussz, ha magyar, akkor nincs angol neve a a szereplőnek, kivéve, ha a szülők teljesen oda vannak Angliáért.


4. Írásmód: Nem mindegy, ha egy fejezet 100 szóból vagy 1000 szóból áll. Szerintem egy egészen szép rész minimum 2000 szóból áll vagy 6-7 wordnyi oldalból. De ebben a történet megfogalmazása is benne van. Nem mindegy, hogy a helyesírási hibákkal teli egy történet, mivel rengeteg ember szemét szúrni fogja, hogy nem csak a közösségi oldalakon, de itt is rövidítést, elírt szavakat valamit hangulatjeleket olvas. Ha mégsem tudsz helyesen írni, javaslom, hogy keress egy bétát. Nem hinnéd, de sokan szeretnek önkéntesen segíteni. Ez segíthet, hogy jobban írhass, szerintem nem szégyen, mivel pár író megalázónak tartja más véleményét kérni. Én is szoktam tanácsokat kérni másoktól. És szeretem visszahallani min kéne változtatnom. Valamint nagy hiba az íróknál (nálam is), hogy túlságosan elmerülünk a történetben, így nem mutatjuk be rendesen egy-egy helyzetet. De azt nagyon utálni szoktam, mikor hirtelen indokolás nélkül vagyunk múlt időből jelenben. Sokan utálnak jelen időben írni, ami szerintem elég nehéz dolog, mivel ha múlt időt használunk, akkor jobban kitudjuk fejteni az adott helyzetet, hiszen már "megéltük".


5. Cím: Sokan szokták utálni, ha egy magyar blogon angol címet látnak, ami néha nem is szokott helyes lenni a cím. Engem nem nagyon zavar, mert már én is dolgoztam például francia című bloggal. Legtöbbször megszokott lenni az indoka, ha valaki angol címet ad, de ha magyarul is kiírod, akkor mért nem magyar teljesen. Vagy ez vagy az.
  Pl. Paper - Papír vagy hasonlók

 Valamint a blog címeknek mindig van ilyen populáris mércéje. Vagy félévente változik. Csak ezzel az a baj, hogy először nem vagy tőle ötletes, ha 10 blognak ugyanaz a neve, kettő sokan összekeverik más bloggal a tied.
Pl. az előző időszak nagyon menő blog címei:

  • Don't vagy let me go
  • Story of my life
  • Xy élete
  • Dear Diary
  • You changed my life
  • This is my my life
  • Half a heart

6. Történet cselekménye: Rengeteg sablon cselekmény lehet mostanában olvasni, ami néha köthető a fanfictionokkal. Vegyünk itt is pár példát:
  • Egyik szülő/rokon meghal a lány pedig új városba költözik a rokonokhoz, akiket még sose látott, ahol senkit sem ismer.
  • Elköltözik egy új országba, ahol most kezdi az egyetemet és egy kávézóban vagy egy könyvtárban találkozik élete szerelmével.
  • Új fiú/lány jön a suliba, aki meg tetszik a főszereplőnek, aki nyomi, az új diákhoz képest, aki viszont az első nap már tökre menő lett.
  • Gimi első napja. Szerelembe esni a gimi leghelyesebb pasijába, aki az osztálytársa/vagy padtársa vagy a főhős mögött fog ülni, de vele csak pár nap múlva fog találkozni.
  • A pasim híres lesz, szakítunk, majd újra találkozunk és minden rendben lesz,mivel szerelmesebb lettem belé, mint voltam.
Ne, hagyd, hogy az olvasó rájöjjön, hogy mire is lehet majd számítani. Hagyd meg neki is az elképzelési teret. Tedd a történeted kissé sejtelmessé. Mert abban nincs semmi, ha az elején tudjuk, hogy x meg y összefog jönni.


7. Összkép: Nagyon, oda kell figyelni, hogy minden rendesen passzoljon a blogon. Szerintem csak akkor kockázatos bele kezdeni egy blogba, ha megvannak a konkrét tervek és részben kivan dolgozva a történet menete.


Remélem tudtam segíteni! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése