Kritika #143

Sziasztok!
Igen nagyon régen jelentkeztem már, de az internet problémám még mindig nem oldódott meg! Nem vagyok ideges áá, dehogy is! Remélem minél előbb idetolják a seggüket és megcsinálják!
El sem hiszem, hogy jövőhéten már iskola? Csak én nem akarok menni?!
Az írónak: először is sajnálom, hogy csak most hoztam a kritikádat, de internet probléma miatt sajnos ennyi idő kellett! Remélem nem haragszol. Nem állt szándékomban megsérteni egyetlen szavammal sem, csak a segítő szándék vezérelt!
Ha bármivel nem értetek egyet nyugodtan jelezzétek - megjegyzés, chat, email -, hiszen nekem is jól jön az építő vélemény!
Bells Booth


http://nathan-kiss-me.blogspot.hu/



író: Destiny Fox

Kinézet 
Fejléc:
A fejléc háttere rendkívül egyszerű, ami nem feltétlenül jó. Egy fejléc hátterében olyan képeknek kellene szerepelnie, amiből az olvasó meg tudja állapítani, hogy milyen dolgokra számíthat a történetben és, hogy milyen témájú a történet. Nálad, ha jól látom, van egy óra és egy épület összemosva háttérnek. Nem valami sok, de ennél az oldalfejlécnél jól mutat. 
A fejlécből toronymagasan kiemelkedik a két főszereplő - alias, vonzza oda az ember tekintetét -, mégis a lányra hamarabb odafigyeltem, mint a fiúra. Ez nem baj, hiszen általában lány szokott lenni az a karakter, aminek a szemszögéből a bloggerinák alkotnak, ennek fényében érthető, hogy középpontban van. A kivágás jó, a radírozási hibákat leszámítva. Jobb oldalt a hajába felesleges volt belemenni radírral, mert így sincs eltüntetve. Ha lejjebb megyek, akkor látszik, hogy a mellétől lefele elkezdte a készítője leradírozni a képet, de nem radírozta le teljesen. Ezt te akartad így, vagy csak hiba? Furcsa! 
A fiú karaktere szintén jól ki van vágva, de itt a radírral való halványítással nincs baj, mert ez nem ront rajta, hanem csak javít. Viszont ugye Indiana Evans haja, mint ahogy fent említettem nincs jól belemosva a háttérbe és a fiút odahúzta a készítő ezért látszik, hogy Indiana képe egy réteggel feljebb van, mint a fiúé, ami nekem egy kicsit szúrja a szememet. 
A cím színe illik a fejlécéhez és a háttérhez is, nagyon tetszik. A betűtípusa más a „Kiss”-nek és más a „me quick ” – nak, de szépen kiegészítik egymást. Nekem itt nagyon nem tetszik, hogy a készítő MAJDNEM akkor betűmérettel odaírta a nevét a cím mellé. Oké, hogy manapság vannak olyan emberek, akik ellopják az ember munkáját, de itt FEL VAN TÜNTETVE az információk modulba a készítő neve, de ha ebben nem bízik meg teljesen a fejléc SZÉLÉRE KIS BETŰVEL írja oda a nevét! 
Összességében: A háttér egyszerű, néhány képet nem ártott volna még belemosni, DE így sem rossz! A lánynál vannak elmosási hibák, de a fiú rendben van. A cím teljesen jól van rátéve a fejlécre, csak a készítő neve szúrja a szemem, ami persze nem a te hibád! 
5/4
Design:
A sablon, amit a designered használt, ha jól látom devinart-os és azt tudva milyen sablonok vannak ott fent igen csak egyszerű is, amit én nagyon szeretek. Fejléc jól illeszkedik a designhez, nem üt el a színétől, a kettő együtt szép. A bejegyzés sáv mérete megfelelő, hiszen nem is túl széles és nem is túl keskeny. A modulsáv szintén megfelelő méretű. A betűtípussal, amivel a bejegyzések/modulok vannak írva nekem megfelelő.
Összességében: A sablon szép jól mutatnak a fejléccel együtt. A modul/bejegyzés sávod méretei jók. A betűtípussal sincsen bajom.
5/5
Modulok:
Elöljárójában annyit, hogy vannak benne apróbb hibák!
A bejegyzés sáv fölött helyezkedik el a menü. Ha ráviszem a kurzort, akkor a háttere barna lesz, így jól láthatóvá válik. Ha rákattintok, szépen megnyílnak, a menüpontok látszik, hogy foglalkozol a frissítésükkel. Itt az elhelyezésről csak annyit tudok mondani, hogy két helyre lehet tenni a menü tudomásom szerint egy blogon: a bejegyzés sáv fölé vagy a modulsávba. Én jobban szeretem, ha az ott van ahová te tetted, mert ott jól látható.
Az első modul a modulsávban a „Szeretettel üdvözlök minden ide betérő idegent!”, amihez mellékelve van egy gif, amin a blog címe és egy férfi látható, ahogy beszél.
A modul jó helyen van, bár az én szememben nem feltétlenül szükséges, de az sem baj, hogy van. A következő modulban azt írod le, hogy mikor várható a követező rész. Igen szerintem ez egy igen hasznos modul lehet, ha az ember kiteszi, és mindig frissíti! Az elhelyezése jó.
A következő az információk elnevezésű modul. Szép szövegdobozban van téve, aminek a fejlécbe bele van írva az, hogy „Információk” ezért felette modulcímnek felesleges volt beírni. Minden szükséges adat benne van, amit tartalmaznia illik. Az elhelyezése is jó.
A soron következő modul a fülszöveg. Ennek a tartalmára lejjebb ki fogok térni. Ez is ugyan olyan szöveg dobozba van téve, mint az információk, ami itt is mondom, nagyon tetszik. Az elhelyezése viszont nem jó! A fülszöveg az, amivel felkelted az olvasó érdeklődését, ezért nem lehet ennyire lent. Legfelül kellene elhelyezkednie, de mivel ott egy „köszöntő” modul áll, ezért javaslom, hogy az alá tedd!
A következő a rendszeres feliratkozok modul. Itt csak az elhelyezéséről tudok beszélni. A chat alá kellett volna tenned, mert szerintem az olvasók hamarabb írnak egy véleményt a blogról és csak esetleg utána iratkoznak fel.
A chat a következő. Az elhelyezése az információk alatt kellene lennie. Áttetszőre van állítva, ha ráviszem, egy névre a kurzort aláhúzza egy vonallal és nem változik meg a színe fehérre hála istennek vagy ilyesmi. A szöveg jól látható és olvasható.
A következő modulban a blognak a könyvborítója látható. Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy ezt egy menüpontba kellett volna tenni, aki kíváncsi rá megnyitja, aki nem nem.
A soron következő egy szavazó modul, ahol arra a kérdésre kell válaszolni, hogy „Ki a kedvenc szereplőd”. Ha azt szeretnéd, hogy minél többen szavazzanak, akkor ezt feljebb kellene tenned, a második modulnak.
A következő modul a kattintások, aminél sok minden nem lehet írni, csak az elhelyezésről lehet beszélni, ami ott pont jó helyt van.
A következő kettő modul a társoldalaidat tartalmazza, aminek az elhelyezése szintén jó.
A következő a cserék. Nagyon nem jó helyen van, hiszen ha a modulsávban van a csere és nem menüpontban, akkor az utolsó modulként szerepel, nem pedig ennyire fent.
A következő a blogjaid, ami jó, hogy kint van, de ha nem lenne, ott szerintem senki nem hiányolná, de ha ragaszkodsz hozzá, akkor ezt is tedd lejjebb.
A következő az archívum. Ha van „Fejezetek” c. menüpontod és archívumod is, akkor valamelyiket töröld, mert a kettő teljesen felesleges, hiszen mindkettő ugyan azt tartalmazza.
A legutolsó pedig a profilod, amihez nincs mit hozzáfűznöm.
Összességében: Leginkább elhelyezési hibák vannak, de minden szükséges modul megtalálható.
Az elhelyezési hibák miatt kapod ezt a pontszámot
5/3,5

Történet
Fülszöveg:
Elolvastam vagy háromszor, mire neki kezdtem ennek. Az első és legfontosabb, amit észrevettem, hogy elkapkodtad! Elismerem nehéz egy fülszöveget kidolgozni nekem is sokáig szokott tartani, hiszen ilyenkor a legjobb szókincsedet kell előkeresni és abból megfogalmazni egy olyan fülszöveget, ami izgalmas, sejtelmes és arra biztatja az olvasót, hogy igen is bele kezdjen a történetbe. Hát neked ez nem így sikerült. Egy kis tartalmi probléma van benne, de leginkább a megfogalmazás az, ami miatt nem az igazi.

Minden újév valami újat kell, hogy hozzon. Hope életében is bekövetkezett a változás. Szilveszter éjjelén belebolondult egy titokzatos fiúba. 

Igen, most idéztem, hogy lásd miről beszéltem a megfogalmazás résznél. 

Minden újév valami újat kell, hogy rejtsen magában, valami ismeretlent, ami vonz magához, mint a mágnes. Hope is átélte ezt az érzést. A barátaival szilveszter este egy szórakozóhelyen mulatott, mikor meglátta az ő ismeretlenjét. Tudta, hogy ő az, hiszen vonzotta a tekintetét, mint egy mágnes. 

Na, valami ilyesmiről lenne szó, de inkább ennél jobbról. Fontos, hogy csak épp annyi információt közölj, amennyi feltétlenül szükséges. Példának okáért nem feltétlen lett volna muszáj elárulni a Nathan nevét. 
A második, amit észrevettem, hogy ez nincs normálisan lezárva. Oké ez nem egy cselekményszál, hogy le kelljen zárni, de azért egy normális véget megérdemelne nem? 

Nem ment minden zökkenőmentesen. Akadályokba ütköztek a régi ismerősök miatt. 

Nem minden úgy történt, ahogy ők eltervezték. Akadályokba botlottak, amelyek a régi ismerősök miatt kerültek elébük. De ők erősek és együtt át fogják küzdeni magukat azokon, vagy nem? 

Én azt mondom, hogy nem baj, ha EGY kérdéssel fejeződik be egy fülszöveg. Van, akit érdekel rá a válasz és épp ezért kezdi el a történet, van, akit pedig zavar, de ízlések és pofonok. 
A hosszúságáról annyit, hogy írhattál volna kicsit többet is, hiszen nekem nem baj, ha hosszabb egy fülszöveg, de ezt kiküszöbölheted a fogalmazással. 
Helyesírási hibát nem találtam benne. 
Összességében: Két nagyobb hibát véltem felfedezni: el lett kapkodva a megírása és hogy nincs lezárva. Feljebb a többit elmondtam. 
5/3
 A történet alapötlete:
Gimnáziumos szerelem. Nem az a fajta hál’ isten, amikor a szürke kisegér beleszeret a suli nagymenőjébe és ez viszonzott és miden happy end. Vittél bele csavart, ami abból állt, hogy a főszereplőink nem az iskolában találkoztak, hanem a téli szünetben és a lány részéről pedig haragban váltak el. Az az iskolában találkoznak és feltételezem happy end lesz a vége. Ha nem akkor elnézést kérek.
Tulajdonképpen még nem olvastam ilyen történet a blogger világában, de ha már gimnáziumos történetről beszélünk, akkor azok a történetek szerintem mind hordoznak magukban közöset, még ha másképp kezdődik és ér véget. Ezek nálad is megtalálhatóak és ezeket nem igazán lehet kiküszöbölni. Összességben: Nem találkoztam még ilyen bloggal, amiben így alakulnak a cselekmények, tehát sablonnak nem mondhatom. Nagy örömmel kezdtem el olvasni az alapötlet alapján!
5/5  
Prológus:
A prológus legelején azt fogalmaztad meg röviden tömören, hogy egy tini bárban ismerkedett meg Nathan és Hope, mindezt úgy, hogy az olvasó azt szűrje le az egészből, hogy Hope már akkor beleszeretett. Ennek ellent mond az, hogy a fülszövegedben az áll, hogy egy szilveszter esti bulin szeretett bele egy titokzatos fiúba. De Nathan már nem volt neki titokzatos, hiszen már előtte megismerkedtek ahogy leírtad: sétáltak, hógolyóztak, filmeztek. Javaslom, hogy a fülszövegben ezt dolgozd át, hogy a kettő információ egyezzen.
Szilveszter este ismét egy bárba mentek, ahol a Nathan Hope combját simogatta, akinek erre azon járt az esze, hogy milyen jó az érintése. Pontos dátumot nem írtál, hogy mikor ismerkedtek meg, de szerintem, ha nem jelentette ki a srác, hogy szereti, és azt akarja, hogy a barátnője legyen, hanem csak úgy random elkezdi simogatni a combját, akkor nem biztos, hogy azon kéne gondolkodni, hogy milyen jó az érintése. Mondjuk, lehet, hogy én vagyok régimódi ilyen téren.
Nathan megkérdezte, hogy iszik e még, erre Hope reagált jogosan, hogy le akarja itatni? Erre Nathan megvédte magát, majd Hope fejéből kipattant, hogy menjenek táncolni. Táncparketten vannak, Hope kicsit sem erotikusan táncol vele, úgy hogy alig ismeri, hagyja, hogy a srác a nyakát csókolgassa, és hogy letapizza. Ismét csak azt hozom fel, hogy Hope nagyon rövid ideje ismeri ahogy te írtad, hogy ezt hagyja.
Tánc közben provokálta, mire a srác kijelentett, hogy ezt nem bírja tovább, és hogy menjen vele. Felmentek a hotelszobába, ahol jól érezték magukat. Khm… ismét csak azt mondom, hogy el van kapkodva Hope részéről ez az egész.
Nem lett volna arra szükség, hogy a prológusban rögtön már lefeküdjenek, hiszen sokkal jobban be lehetett volna fejezni. Értsd:
Sétáltunk kéz a kézben, mint egy igazi pár egészen a házunkig. 
- Még találkozunk! – lehelt egy apró puszit az arcomra majd elment. 
Sokkal csattanósabb befejezés és semmi sincs elkapkodva és a lány nem tűnik sarkinak, de biztos meg volt az okod, hogy így írtad meg a prológust, de mint már mondtam ELKAPKODTAD a cselekményt túl gyorsan történt minden!
Röviden ez lenne a tartalma a prológusnak és a véleményem a hibákról.
A prológus hossza egy oldal, ami egy kicsit rövid, de láttam már rosszabbat. A profi írók több oldalt szánnak a prológusra, de a blogger világban én elégnek tartom, hogy másfél két oldalt írjanak egy múltban megtörtént meghatározó eseményről.
Összességében: A cselekmény túl sok és túl gyors egy prológushoz és a főszereplő kicsit sarkinak tűnik benne. A hossza jó, de lehetne egy kicsit hosszabb is. Ezt után a prológus után én nem kezdeném el olvasni a történetet.
5/2
Első fejezet:
Hát először is a fejezet hosszával kezdeném. Az én véleményem erről az, hogy a normális fejezethossz az négy és hat oldal között mozog. Az nem is rövid, de nem is túl hosszú, olyan ideális hosszúságú. A tiéd viszont két oldal nem több imádom a Wordöt! ami azért valljuk be igencsak rövid. Ajánlom, hogy hosszabb részeket próbálj írni, szerintem az olvasóidnak is jobban tetszenének a hosszabb részek.
A tartalmával kapcsolatban. Egy levéllel kezdted, amiben Nathan megfogalmazza, hogy milyen jó volt a lánnyal és egy harmatgyenge indokot hozott fel mentségül, hogy ott hagyta őt a hotelszobában. Erre Hope milyen meglepő módon hangosan kijelentette, hogy utálja. Erre belépett az apja, akinél mostantól élni fog, mert a szülei csúnyán elválltak. Az anyjának burkoltan kijelentette, hogy nem akar az apjánál élni. Aztán az autóban véletlenül kicsit gúnyosabban szólt az apjának, mire ő felkapta a vizet és jött a sablon duma, miszerint: vele így nem beszélhetnek! Kicsit sznob apa és a helyzethez mérten kicsit furcsán reagált. Odaérnek, képbe jön a drága öcsi és a baráti társaság, aminek a tagja a drága Nathan is.
Röviden összefoglalva az első részed. Elemezzük egy kicsit. Minden meg van benne, hogy egy sablon történet szagot érezzek! Egy levél, amit az után kapott, hogy lefeküdt „élete szerelmével” és ő ott hagyta, szülői válás, költözés.
Tehát ez alapján sem kezdeném el olvasni a történetet, ha nem írnék róla kritikát.
Összességében: A rész rövid, a tartalma pedig sablonos.
5/1 
Az utolsó közzé tett rész, alias, tizennegyedik fejezet:
Bátran kijelenthetem, hogy nagyon sokat fejlődtél az első fejezet óta. Nagyjából a tizedik résznél már azt kívántam bárcsak bezárhatnám a jegyzettömböt és ne keljen bele írnom, hiszen annyira elmerültem a történetben.
Ebben a részben Hope anyja elment hozzájuk, mivel az apja felhívta, hogy beszéljen vele. Hope ennek nagyon örült és ez a beszélgetés is megtörtént. Hope anyja ragaszkodott hozzá, hogy megismerje Nathant, akár csak az apja. Majd egy vacsorával ért véget, ahol dobálta Hope és az öccse egymást sült krumplival, az apjuk rájuk szólt, mire őt is megdobták és elkezdtek rohangálni a házba, majd elkapták Hopet, akit jól megcsikiztek.
Röviden erről szólt. A tartalmával nem volt semmi probléma, hiszen élvezhető rész volt és ilyen családi feeling részek is kellenek néha.
A rész hosszában is fejlődtél, hiszen nem két oldalas, hanem négy, ami már jó hosszúság! Összességében: A rész élvezhető volt, a rész hossza pedig pont jó!
5/5
 Helyesírás/Fogalmazás: 
Kezdeném a fogalmazással. Teljesen megvoltam vele elégedve, hiszen képes voltam elmerülni a mondataidban, átéltem és élveztem is. Szép leírásokat használsz, de az érzelem leírásoknál kicsit többet is elárulhatnál, hogy mit éreznek a szereplők. A párbeszédeket jól megírod, hiszen nem kiszámítható, hogy mit fog mondani az adott karakter és nem is tűnik gépiesnek, ahogy beszélgetnek. Nagyon jól fogalmazol, de persze neked is van hova fejlődni, mint mindenkinek. Gyakorolj és olvass sokat és ennek gyümölcse képen még jobb lesz a fogalmazásod!
Na és akkor most jön a helyesírás. Észrevettem elütéseket, egy rosszul fogalmazást és néhol NAGYON elvétve egy- egy szóismétlést is. Ezeket ki lehet küszöbölni úgy, hogy átolvasod a részt akár kétszer is ha kell és Wordbe bemásolod és ott hibajavítóval átnézed, hogy amit te esetleg nem vettél észre azt a program megmutassa neked. De, ami leginkább szemet szúrt, hogy a kijelentő mondatok végre pontot teszel a párbeszédnél, miután kötőjelt is írsz mögé. Ez így pedig hibás. -

- Valaki szerelmes. - mondta dalolva. 

- Valaki szerelmes – mondta dalolva.

Remélem érted a példával, hogy mire akartam kilyukadni.
Összességében: A fogalmazásod nagyon tetszik, szépen fogalmazol! A helyesírási hibáknál találtam több problémát, de ezeket is könnyen kiküszöbölheted, ha megfogadod, amit feljebb megírtam.
5/3,5 

Összes pontszám:  45/32

További jó blogolást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése