Kritika #164

Sziasztok!
Igen felpörögtem és hoztam egy kritikát. Sokat nem szeretnék rizsázni, hiszen mindjárt dalfesztivál és nagyon kíváncsi leszek, hogy mit alkotunk, de valószínű, hogy az első tízben sem leszünk benne. De remélem hallok majd jó zenéket! Ki fogja nézni? 
Az íróhoz szólnék: Minden szavamat csak segítőszándékkal írtam, nem akartalak megbántani vele! 
Jó olvasást!
Bells Booth
http://thelastsummerathome.blogspot.hu/

Cím: 
Igazából úgy gondolom, hogy teljesen illik a cím a történethez, viszont abba belekötnék, hogy angolul van. Magyarul írsz, és angol címe van a blognak. Ugyan olyan jól hangzik magyarul is az, hogy „Az utolsó nyáron”, mint angolul. Ezen felül pozitívumként szeretném feltüntetni azt, hogy nem fél kilométeres címet választottál, hanem rövid és lényegre törő. 
Összességében: Jó cím, illik a történetedre, viszont én a helyedben át írnám angolról magyarra. 
5/4
Trailer: 
Végig böngésztem a blogod, de nem láttam ilyen lehetőséget. Ha valakinek nincs, ugyebár én azt soha nem pontozom le, viszont mindig elmondom, hogy jó reklámfogás, hiszen nagyon sokan szeretnek trailert nézegetni és lehet, hogy így találnak majd rá a blogodra. Ez egy bizonyos pluszt ad a blogodnak, de ha te erre nem tartasz igényt saját önálló döntésed.
Összességében: Ami nincs azt igen nehéz értékelni.
-/-  

Kinézet

Fejléc: 
Itt az elején kijelentem kerek perec, hogy ez nem tetszik. Egyszerűen ránéztem és rögtön az fogalmazódott meg bennem, hogy nem szimpatikus munka. Ki is fejtem miért.
A háttérbe szép képek vannak, összeválogatva ezt nem tagadom, de a jobb oldal sokkal világosabb, mint a bal. Egyébként sincs neki valami szép színe, hiszen annyi fehér van benne, mint amennyi kék. Sokkal erősebb kék effektet kellett volna rátenni, hogy ez a hiba korrigálódjon. Ráadásul a képek enyhén zsúfolt hatást keltenek. Sokkal kevesebb, de lényegre törőbb kép sokkalta hasznosabb lenne. Aztán észrevettem a fejléc bal alsó sarkában, hogy ott egy kép nincs normálisan elmosva, ami még igénytelenebb hatását kelti az egésznek. Ráadásul a rózsának, ami szintén oda van ugye helyezve, annak is a tetejéből levágtak, ami egy nagyon amatőr hiba volt a készítő részéről. Neki csak is azt tudom üzenni, hogy az ilyen hibákra nagyon figyeljen oda és gyakorolja még az összemosást.
Hiszen a főszereplő lány képénél is ez a probléma. Olyan, mintha a főszereplő és a fejléc háttere két külön dolog lenne a fejlécen, ami mindenképpen egy hatalmas hiba, hiszen ennek a kettőnek, plusz ugye a címnek, egy kerek egészet kell alkotnia! Ezenfelül visszataszító, hogy a főszereplő körül a kivágás mentén fehér minden. Annyira sajnos nem értek a kivágáshoz, viszont ez így biztos, hogy nem jó! Az elhelyezését nézve jó, hiszen középre van téve, ezzel magára vonja a figyelmet. A méretei szintén jók.
Elérkeztünk a címhez. A betűtípusa egyáltalán nem tetszik. Szerintem valami olyan betűtípus jól mutatott volna mind a három szón, mint ami a „Summor”-hez lett felhasználva. Méreteit tekintve azt tudom mondani, hogy kicsi. Jobban felfigyelnének rá, ha nagyobb méretei lennének. Az elhelyezése jó.
Legvégül pedig azt szeretném megemlíteni, hogy nagyon feleslegesnek tartom, hogy a készítő ráírja a nevét, bár a te esetedben nem hátrányos, hiszen akár sajátként is feltüntethetnéd, hiszen nincs információk modulod. De ezt majd lejjebb.
Összességében: A háttér zsúfolt, az összemosás nem szép. A karakter kivágása nem szép, ezenfelül túl fehér. A cím betűtípusa és mérete sem jó. Javaslom rendelj egy másikat. Akár tőlünk akár máshonnan.
5/1 
Design: 
Először is örömmel láttam, hogy nem Devianartos sablon használtál a blogodhoz, hanem egy sima Blogger sablont. Én ezzel a döntéseddel teljesen egyetértek, de a kivitelezéssel voltak problémáid, még hozzá nem is kevés. 
A fejléc ugyebár kékes árnyalatú akart lenni, még is egy teljesen másmilyen szint használtál a designnak. Kérdem én, hogy jön össze a halványszürke és a kék? Javasolnám itt, hogy változtasd meg a bejegyzés sablonjának a színét kékre, a képet pedig szedd ki a blog hátteréből és ahhoz is használj fel kék árnyalatot! 
Aztán, a bejegyzések színe, miért rózsaszínes árnyalatú? Hol van a blog színei között rózsaszín? Ne haragudj rám, lehet, hogy színvak vagyok, de ezen kívül sehol nem látok. Na, most akkor számoljunk csak: van összesen három szín a blogodon, ami nagyon nem okés. Nálam maximum két szín adhat olyan összhatást, amire azt mondom, hogy igen, ezek szépen harmonizálnak. Három már biztos, hogy nem. Javaslom, hogy a bejegyzés betűszínét változtasd meg feketére. Hidd el olvasható lesz úgy is!
Engem nagyon zavar, hogy a moduloknak nincs címűk. Rendben az is igaz, hogyha ránézek meg tudom mondani, hogy mire szolgál, de azért még is hogy valamilyen formája legyen az egész blognak. 
Végül pedig a bejegyzéseket tedd sorkizártra. Igaz ez is formaság, viszont ezzel is csak igényesebb lesz a blogod külleme. 
Leges legvégül pedig: növelj a bejegyzések betűméretén, mert így kicsit kicsinek találom.
Összességében: Változtasd meg a háttérszíneket, a betűszínt, betűméretet. A moduloknak adj címet. Persze, ha nem akarsz vele vesződni, rendelj akár tőlünk, akár másik design blogról egy designt és hidd, el nagyon igényes munkát fogsz kapni, ha megtalálod az megfelelő oldalt. 
5/1 
Modulok:
Hát, huh, itt is van miről beszélnem. Már feljebb, hogy néhány modulnak nincs címe, amit javíts ki, hiszen ez egy óriási hiba.
A fülszöveg szép szövegdobozban van, a tartalmára pedig lejjebb.
A menüdnek is szép kódja van, ha nem csal az emlékezetem a Kawaii Blogdesign oldalán láttam ezt a kódot. Van benne fejezetek menüpont, ami az achívum mellett felesleges. Valamelyiket töröld! Aztán van olyan menüpontod, hogy szereplők, de a modulsávban vannak a szereplőidről még képek. Kérdem én, hogy minek? Erre való a menüpontod, ráadásul igénytelen hatást kelt, hiszen ha kritikaíráson kívül megnyitnám a blogodat, hogy elolvassam és meglátnám, ezt egyből bezárnám, mert ez egy amatőr hiba és ebből arra következtetek, hogy a történeted is ilyen lehet. Tehát ezt könnyen korrigálhatod: kitörlöd ezeket a lehető leghamarabb!
A feliratkozók és a chat nagyon lent van. Ezeknek sokkal feljebb van a helyük, hiszen nagyon fontos modulok!
A verseny plakátnak, ami a modulsávod alján van nyugodtan csinálhattál volna egy menüpontot. Jobb helyt lett volna az ott.
A többi modul jó helyen van. Annak külön örülök, hogy a profilod kint van, hiszen szerintem az a legszánalmasabb, ha valaki nem vállalja fel a saját írását!
Viszont akárhányszor végignéztem a modulsávot egy szerencsétlen információk modul sehol sem láttam. Ez pedig öreg hiba, hiszen egy LÉTFONTOSSÁGÚ modul. Ebben van feltüntetve az, hogy mikor nyitottad meg a blogot, milyen a témája ki készítette a design és a fejlécet, a kódok honnan vannak. Ha, ezek valahol nincsenek leírva, azt lopottnak is lehet titulálni, ami nagyon súlyos következményeket vonhat maga után!
Szerintem, ahogy a moduljaidnak el kellene helyezkedniük:
  •  Fülszöveg 
  • Oldalak 
  • Információk
  • Chat 
  • Rendszeres 
  • Olvasók 
  • Kedvenc blogjaid 
  • Profil 
Összességében: Össze vissza vannak a moduljaid, nincs címük és hiányzik az információk modulod. Ezeket feljebb részletesen kifejtettem. 
5/2 
Történet
spoiler veszély
 
Fülszöveg: 
Kezdeném a hosszával, ami nagyon rövid. Elismerem, egy fülszövegnek nem kell két oldal hosszúságúnak lennie, de nem 55 szónak! Legalább érte volna el a 155 szót, az már elfogadható lenne. 
A tartalmát nézve sem tudok túl sok pozitívumot elmondani. Olyan sablonos kezdted el ezt a fülszöveget, hogy ennél sablonosabban már nem is kezdhetted volna! Nagyon elcsépelt már az, hogy azzal kezdődik egy-egy ilyen, hogy: xy a nevem és ilyen meg amolyan a korom. Totál átlagos lány vagyok igen és totál átlagosan élek és hoppá valami mégis megtöri ezt és hirtelen még sem leszek olyan átlagos. 
Túl sok tőmondatot használtál benne, ami unalmassá tette az egészet. Választékos szóhasználattal kell megfogalmaznod, és egy kevés információt elhintened benne, hogy az olvasók ráharapjanak és elkezdjék olvasni. Leginkább a horgászathoz tudnám ezt hasonlítani, hiszen ott van ez, csak halakkal és egy horgásszal. Igen, ezt nagyon jól elmagyaráztam. 
Egy helyesírási hibát észrevettem benne. Nem barátjait, hanem barátait. Ezt javítsd ki, hiszen zavaró olyan szöveget olvasni, amiben van helyesírási hiba. 
Hogy értsd mire céloztam a fogalmazással: 

Bella Sprinkle egy fiatal angol kisvárosban élő lány. Imád szórakozni, életét gátlástalanul éli. Egy nap azonban a szülei bejelentették, hogy a nyár végén el kell költözniük Springből. Maradt egyetlen nyara, hogy megszerezze az utolsó emlékeit a barátaival. Bulik, szerelmek és veszekedések. De mindezek nem állíthatták meg az idő múlását sem. A nyár vége vészesen közeledett, ezzel párhuzamosan pedig a szívfájdító búcsúzás. Vajon képes lesz mindent maga mögött hagyni? 

Elismerem, hogy én is rövidet írtam, na, de én nem ismerem még a teljes történetet, ezért ennek a nagy része is kitaláció, viszont a lényeg szerintem látszik rajta. 
Összességében: Rövid, és egy helyesírási hibát vettem benne észre. Tőmondatokat használtál benne, ami cseppet sem figyelemfelkeltő! Javaslom írd át, úgy, ahogy feljebb javasoltam! 
5/1 
A történet alapötlete:
Hát igazából erre csak azt tudom mondani, hogy sok jót nem várok tőle, hiszen ezt a nyári szerelmes sztorit már különböző körítéssel, de felhasználták. Általában ugyanazokat a sablonos dolgokat használják fel és ettől a történettől is ezt várom. Értsd: szerelmi háromszög, vita drámák.
Összességében: Én ezt látom a te történetedben és ez jön át. Lehet te nem ezt akartad átadni, de nekem ez jött át.
5/3
Prológus: 
Be kell, neked valljam, hogy mikor megláttam a prológusod hosszát megvakartam erőteljesen a fejem. Be sem másolom a Wordbe, hiszen felesleges, a szaval száma nélkül is meg tudom állapítani, hogy rövid. A prológusnak legalább el kell érnie nálam az ezer szót, vagy a két oldalt. 
Le szeretném neked kezdésképpen írni mi is a prológus fogalma: a főszereplő múltjából kiragadott fontos cselekmény leírása, ami kihatással van a jelenjére. 
Nos, a tiedben ilyet fel sem fedeztem. Az eleje inkább a szereplők c. menüpontba lenne való, ahol épp a főszereplő lányt jellemzed, ha pedig az egészet nézem, akkor inkább fülszövegnek nyilvánítanám, mintsem prológusnak. 
Fentebb már leírtam, hogy mit jelent a prológus, de ennél több tanácsot nem tudok neked adni. Te alakítod a történetet, én nem mondhatom meg neked, hogy mi legyen a múltjában. 
Összességében: Szerintem írj egy új prológust, ami megfelel a fentebb leírtaknak. 
5/0 
Első fejezet:
A hosszát nézve sokkal jobb, mint a prológusé, de az én kritériumaimnak így sem felel meg. Nekem akkor megfelelő egy fejezet, ha eléri a négy oldalt, a szavak számában pedig a kétezer szót. Persze ez nincs kőbe vésve, hiszen az 1500 szavas fejezet is lehet ugyanolyan érdekes, hiszen minden a cselekménytől függ, amit az adott részbe beleépítünk.
Finoman megfogalmazom neked, hogy mit éreztem olvasás közben. Untam, mert tőmondatokba írtad le az egész fejezetet. Nem tudtam beleélni magam Bella szemszögébe, hiszen csak odaírtad, hogy éppen mit csinál, de a körülményeket meg nem fejtetted ki. Persze lényegtelen dolgokat leírtál, amire bárki rá tud jönni, ha van egy kis józan paraszti esze. Például: leírtad ki Andy. Rá nem jöttem volna, hogy Bella barátnőjének a barátja, áh, véletlenül sem. Remélem, érzed az iróniát. Bezzeg azt, hogy mióta szerelmes Jamiebe, ami érdekelt is volna azt nem fejtetted ki.
Túl kiszámítható volt a cselekmény, hiszen meg tudtam volna mondani mi után mi fog következni. Nem vittél bele semmilyen váratlan fordulatot, de itt sem nagydologra kell gondolni. Például a barátnője jár egy pasival, de közben mással is kavar, vagy valami ehhez hasonló.
Összességében: Gépies és unalmas fejezet volt. A hossza pedig elfogadható.
5/1 
Utolsó fent lévő rész, alias, tizenkettedik fejezet: 
Mikor kimásoltam a Wordbe és megláttam a szavak és oldalak számát és elégedetten elmosolyodtam, hiszen az első fejezethez képest ezen a téren nagyon sokat fejlődtél.
Ez már sokkal izgalmasabb volt, de még mindig nem tudtam teljesen beleélni magam a leírások hiánya miatt, ráadásul ez nekem voltak benne gépies mozdulatok. Például teljesen gondolható volt, hogy be fogja invitálni. Majdnem kitéptem a hajam a szemszögváltásoktól. Egy fejezetben nagyon idegesítő ez, pláne, ha sehogy sem jelölöd. Inkább szánj rá egy fejezetet és mindent bővebben ki tudsz akkor fejteni.
Összességében: Sokat fejlődtél az első fejezet óta, de még mindig vannak hibáid.
5/3
Szereplők: 
Bella: Túl tökéletes és kiszámítható. Mindig lehet sejteni a következő lépését. Egyszerűen nincs semmilyen egyénisége, olyan tömeggyártmány, mint a mostani blogokon lévő főszereplők nagy része. 
Jamie: El van lányosítva, de ezen felül minden igaz rá, amit Bellánál leírtam. Személyiségtelen, unalmas, kiszámítható. 
Összességében: Én most kettőt soroltam fel neked, de a többire is igaz az, hogy tömeggyártmányok. Adj, nekik személyiséget különben unni fogja az olvasó őket, hiszen nagyon sok múlik azon, hogy ők hogy vannak kialakítva. Felruházhatod őket a körülötted élők tulajdonságaival és akkor arról te is könnyebben tudsz írni. 
5/0 
Helyesírás/Fogalmazás: 
Kezdeném a helyesírás részével. Néhány elírást és vesszőhibát is felfedezni véltem, de ezt könnyen ki tudod küszöbölni azzal, hogy a Wordbe bemásolod az adott részt, vagy fogadsz egy bétát, aki átolvassa a fejezeteket és véleményt mond neked.
Ezen felül szeretném még azt elmondani, hogy a páros szerveket egyes számban kell írni.
szemeit – szemét
karjait – karját
A fogalmazás résznél több mondanivalóm van. Már feljebb is mondtam neked, hogy tőmondatokban írsz, aminek egy unalmas szöveg lesz a vége. Ezért kell odafigyelni arra, hogy leírásokat használj. A legfontosabb leírások: táj, érzelem, szereplő. Mindezt persze választékos szókinccsel kell megtenni, de még sem túlcifrázva.

Mikor beléptem, Andrew nagyban vágta a kenyereket. Meg kell mondani, vicces látvány volt. 
Ahogy lassan, de annál magabiztosabban beléptem a konyhába Andrew a konyhapultnál állt és éppen kenyeret szelt. Vagy is hát inkább, csak próbált kenyeret szelni. Mosolyogva léptem mellé és felajánlottam a segítségem. 

Szerintem a különbség érezhető. Olvass sokat és figyeld meg az írók, hogyan építik fel a történet, de persze az olvasással a szókincsed is fejlődik. A legfontosabb pedig, hogy gyakorolj, hiszen gyakorlat teszi a mestert.
Összességében: Voltak helyesírási hibáid és a fogalmazásod sem az igazi még.
5/2,5

max: 55/18,5

További jó blogolást! 

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen, hogy elkészítetted a kritikát! :)
    Megpróbálok javítani azokon, amiket mondtál.
    xoxo, Bella

    VálaszTörlés
  2. Drága!
    Nagyon szívesen készítettem el. Remélem tudtam segíteni!
    Ölel
    Bells B.

    VálaszTörlés