Első benyomás #5

Sziasztok!
Hosszú idő után egy első benyomás véleménnyel érkeztem. Remélem jól telik a nyári szünetetek. 
Az íróhoz szólnék: Nem akartalak egy szavammal sem megbántani csak is segíteni akartam. 
Jó olvasást!
Csók, puszi
Bells Booth


LINK

#1 Mennyire figyelemfelkeltő a blogod? 
Lássuk csak. Először is talán a blog címét kellene figyelnem. Az első dolog, ha ránézek, hogy rájövök arra, hogy angolul van. Micsoda megfigyelés nemde? Igazából ezzel csak az a probléma, hogy vannak olyanok, akik analfabéták angolból és nem értik meg, tehát már ezért nem biztos, hogy megnyitják a blogot. Ha jól értelmezem, akkor magyarul is nyugodtan írhattad volna, hiszen úgy is értelmes és nagyon cool címét kaphatnánk. Mikor megnyitottam a blogot egy káprázatosan szép kinézet tárult a szemem elé, amivel már is megfogtál. El szerettem volna még olvasni a blog fülszövegét, de azt nem találtam, ami egy történetes blognál nagyon nagy gond. Azzal fogod meg az embereket, az alapján döntik el, hogy szeretnék-e olvasni a történetedet vagy sem. Ha első ránézésre tippelnem kellene, azt mondom, hogy egy gimis sztorival találtam szembe magam. Ez pedig kíváncsivá tesz, hiszen olyan rémes történeteket olvastam, amiknek ez volt a fő témájuk, hogy az hihetetlen. Remélem, a tiéd más lesz! 

Összesen: 2/1 
Ebben a pontszámban közre játszik, hogy a címed angol, de persze nem emiatt vontam le azt az egy pontot, ez legyen az egyetlen hibád. Tényleg. Az kevésbé volt szimpatikus, hogy nincs fülszöveged és azért vontam le. 


#2 Mennyire impozáns a kinézete?
Hah, imádok a kinézetről beszélni, ez rossz szokásommá vált. Nem sok dologba van belekötni valóm, de azért azokat mindenképpen le fogom írni neked. 
Nos, a fejléc háttere nagyon szép. Zsúfolt is lehetne a sok képtől, de abszolút nem azt a hatást kelti. A lány karakterének kivágásánál viszont van egy kisebb hiba. Látszik, hogy radírral kétszer belement a szerkesztő a lány hajába. Lehet, hogy ez csak nekem szúr szemet, de nekem tényleg nagyon. A férfi karakterbe nem tudok belekötni, szépen bele van mosva a háttérbe, a kivágása is jó. A cím elhelyezése, mérete, betűtípusa, színe mind nagyon szép és nagyon jó helyen van. 
A design látszik, hogy nem deviantartos sablon, hanem saját kódolás. Megerősíthetlek benne, hogy a készítő nagyon jó munkát végzet, nagyon szép lett. Talán abba tudnék belekötni, hogy a modulsáv felső széle belelóg a fejlécbe. Nem tudom ezt, hogy lehetne kijavítani, szerkesztésben nagyon analfabéta vagyok. Ha egy profit megkérdezel, ő biztos segíteni fog. 
A modulsávod kissé hiányos, nem látom az általam úgy nevezett „kötelező modulok” felét. Ilyen például: a fülszöveg, a chat, a cserék, feliratkozók. Ráadásul a menüpontok számát is nyugodtan bővíthetnéd. Például ezeket beleírhatnád: kritikáim, könyvborító, jelentkeztem. 
A sorrend, ahogy szerintem elrendezhetnéd a modulokat: 
  • Fülszöveg 
  • Információk 
  • Menü 
  • Chat 
  • Feliratkozók 
  • Blogarchívum 
  • Profil 
  • Cserék 

Összesen: 3/1 
Hiába szép a fejléc és a design, vannak bennük apróbb hibák. A modulsávod hiányos és a sorrend sem megfelelő. Sajnálom, de erre nem tudok több pontot adni! 


#3 Na, és a bejegyzések? 
Nem találkoztam még a blogoddal, szóval érdeklődve láttam neki, hogy mit is kaphatok ettől a történettől. Gimis sztori, ezért próbálok előítélet nélkül fordulni felé, de annyi elrontott ilyen történet van a Bloggeren, hogy nagyon félek, hogy mit hozol ki ebből. 
Hát, öhm oké. Vegyük úgy egybe az egészet. Végigolvastam, de a figyelmem nem kötötte le, sajnálom. A főszereplőnk ugyebár egy szürke kis egér, amit már kismilliószor eljátszottak, DE EZ NEM BAJ! Minden klisét izgalmassá lehet tenni, a fogalmazással, de neked ez nem sikerült. Egyszerűen a lány nem hű az elveihez. Jaj, ő neki senki nem tudja a nevét, meg, hogy mekkora lúzer még is van három barátja, tehát még sem akkora lúzer. Aztán a másik ellentmondás, hogy elhatározza azt, hogy nem megy a bálba, aztán egy kávézóban két jegy láttán még is menni akar. Ez itt egy kicsit sántít. 
Akkor pedig végképp végem volt, mikor a képbe jött a tanár is. Egyszerűen fogtam a fejem. Jobban örültem volna, ha simán csak az új srácra koncentrálsz, és nem kombinálsz még bele mást is. 
A szereplőidről nem igazán tudok mit mondani. Adam az a tipikus fiú, aki bejön a lányoknak, alias, sablon karakter. A lányon látszik, hogy mindent csak azért tesz, hogy a cselekmény haladjon előre. A fejezetekben megcáfolja a döntéseit, amivel nem is lenne gond, csak egyszerűen bosszantó azt teszi. Nincs személyisége, legalább is, én nem igazán tudom elképzelni őt a való életben. Hagyd élni őket! Hozzanak ők döntéseket és ne gondolj a cselekményre! Igaz, hogy minden történetben van egy sablon karakter, de mellette lehet egy egyedi is. Meg lehet alkotni és érdekessé lehet tenni, csak gyakorlat kérdése az egész! 
A helyesírásodban találtam hibákat, leginkább elírásokat, de vannak ott vessző hibák. Használd nyugodtan a Word programot, vagy a Googlet. Szerintem viszont az a legjobb megoldás, ha felkérsz magad mellé egy bétát, hiszen ő elmondja az egyéni véleményét a történetről és ki is javítja neked. Mindenképpen jól jársz, és még előrébb is juthatsz, de az a legjobb, ha tapasztalt embert választasz, mert ő tényleg tud lendíteni rajtad! A másik hiba, amit észrevettem a szóismétlés. Keress szinonimákat, mert ki tudja zökkenteni az embert, ha egymás után két mondatban ugyan azt olvashatja. 
A fogalmazásod nem rossz, de van még mit csiszolni rajta. Látszik, hogy szeretnél bele leírásokat tenni, de valahogy nem igazán jól fejezed ki magad. Ne csak oda akard vetni, hogy nesze itt egy leírás képzeld el a szereplőt, hanem próbáld meg úgy odaírni, hogy izgalmas legyen. 

A srác belépett a terembe, ahol a húzat okozta lágy szellő összeborzolta fekete haját, így még szexisebb lett. Beleharapott vastag rózsaszín ajkába és beletúrt tincseibe, hogy megigazítsa azokat, de közben tengerkék szemét le sem vette a tanárról. 

Remélem érted mire szerettem volna itt célozni. Persze ezt is lehet fejleszteni olvasással és gyakorlással. Írj sokat, hiszen tudod, mit mondanak: gyakorlat teszi a mestert! Az olvasás pedig abban segít, hogy megfigyelheted azt, hogy mások hogyan építenek fel egy fejezetet. Nem feltétlen kell átvenned a stílusokat, csak figyeld meg. Már az is sokat segíthet! 

Összesen: 5/1 
Sajnálom, de többet nem tudtam rá adni, remélem megérted. Ilyen hibákra nem igazán tudok ennél több pontot adni. 


#4 Három szó, amivel jellemezném a blogod: gimis, romantikus, klisé 

#5 Javaslatok összegzése:
  • A designba nagyon minimális hiba van, nem érdemes változtatni rajta, mert lehet, csak rontasz a helyzeten. 
  • Hagyd élni a szereplőidet. 
  • Figyelj a fogalmazásodra. 
És hirtelen ennyi jut eszembe, de fent sokkal többet írtam le!

Pontszámod: 10/3
Oké, lehet kicsit erősnek tűnik ez a pontszám és maga a véleményem is, de hazudni nem fogok. Nem akartalak megbántani, de ha javítasz a hibákon, akkor sok minden fog változni a blogon mindenképpen jó irányba! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése