Kritika #172

Sziasztok!
Hát meghoztam a következő kritikámat. Igazából nagyon most nincs mit mondanom. Írok szorgalmasan, amikor csak tudok, nézem az utolsó EB meccseket és szurkolok. Teljesen átlagos nyár a számomra. És nektek hogy telik? 
Az íróhoz szólnék: Egyetlen szavammal sem állt szándékomban megbántani, csak segíteni akartam.
Jó olvasását!
Bells Booth

http://yougivenmepurpose16.blogspot.hu/ 


Cím: 
Hát igazából mikor megláttam a címet kettőt pislogtam és megnyitottam a google fordítót. Tudni kell rólam, hogy nagyon rossz az angolom, nagyon németes vagyok. A google fordító egy állati nagy hülyeséget adott ki rá. Most gondolj bele, hány olyan ember van rajtam kívül, aki nem tud angolul? És szerinted ezek, ha csak a blog címét látják, megnyitják a blogod? Nem tartom valószínűnek. Ez az egyik indok, a másik pedig az, hogy magyarul írsz, akkor miért angol címet használsz? 
Mivel nem tudok angolul és a google fordító baromságot adott ki ezért nem is mondok semmit a jelentésére, mivel nem tudom, hogy illik-e a bloghoz vagy sem. 
Összességében: Nem tudom megítélni, hogy mennyire illik a blogodhoz a cím, mert nem értem. Ezért javaslom, hogy javítsd át magyarra. 
-/-  
Trailer:
Elmondhatatlanul örültem, hogy neked van trailer a blogodon, mivel hónapok óta ez a harmadik trailer, amit kritizálhatok azóta, hogy kiírtam, hogy figyelem azt is.
Kezdeném a képekkel, mert te nem giffeket használtál, ami kapásból elvágja az egész hangulatát. A giffek sokkal jobban videó hatását keltik, mint a képek. Túl gyorsra állítottad ráadásul őket, gyorsan megjelentek és gyorsan el is mentek a képek, alig lehetett azokat normálisan megnézni. Úgy összességében pedig az egész videó nagyon gyors volt, harminchét másodperc azért kevés egy trailer hosszra. Az ideális szerintem az egy és fél perc az.
A szöveggel az a probléma, hogy túl sok benne a kérdés, ami engem speciel zavar, de lehet, hogy ezzel csak én vagyok így. Itt a szövegnél két választásod van. Vagy kevés szöveget írsz bele és sok giffet, vagy a szövegbe csempészel információkat, de nem teleömleszted vele. Én a szövegen mindenféleképpen javítanék.
A zene nagyon nem illik a trailernek az egész mondanivalójához. Bár be kell, valljam én sem értek annyira zenekereséshez, de megpróbálok valami jó tippet adni. M83 – Wait c. száma szerintem illene a trailer alá. Ami most van az tényleg nem az igazi.
Összességében: Képek helyett giffeket tegyél bele, kérdések helyett kijelentő mondatok legyenek és próbáld picit hosszabbra nyújtani.
5/1

Kinézet

Fejléc: 
Be kell, valljam, hogy a fejléccel kapcsolatban igencsak vegyes érzéseim vannak, hiszen percekig nézte, és próbáltam eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem. Jó-e vagy sem. Szép-e vagy sem. Azt hiszem, erre mondják, hogy ízlések és pofonok. 
Nekem a fejléc háttere üres, de így sem néz ki rosszul, mégis szerintem egy két képet oda lehetett volna tenni a háttérbe. De itt is figyelni kell, hogy a képek utaljanak a történetre. Egyébként középen az a filmszalag nem volt rossz ötlet, de kevés. Így újra ránézve a fejlécre az a szürke háttér túl snassz.
A karakterek mérete úgy gondolom, hogy jó, hiszen én azt sem szeretem, ha teljes fejléc nagyságú egy szereplő, de azt sem, ha akkor, mint egy bolhapiszok. Igazából a szürke háttérnek talán az-az előnye, hogy kiemeli őket, hiszen ebbe igen nehéz lenne belemosni a két karakter szélét úgy, hogy ennél jobb legyen. Ezzel nem azt mondom, hogy így nem jó, mert ez nem igaz, de a háttérbe akkor is elfért volna még néhány kép. A kivágásnál látok egy kis hibát, leginkább a lány hajánál, de Justin vállánál is van egy kis probléma. Fehérrel ott látható egy „R” betű, ami szerintem nem Justinra van tetoválva, hanem a képen volt rajta, amit rátett a készítője, csak nem radírozta le onnan. Szemet szúr, szóval javaslom, hogy azzal kezdj valamit. 
Igazából a cím színével nem is lenne gond, mert illene magához a fejléchez, viszont a betűtípusa nem is szép és az első néhány szót nehezen lehet elolvasni. Javaslom, hogy keres másikat rá és ne csak az utolsó szót, írd más betűtípussal, hanem akkor már az utolsó kettőt. Megjegyzem az utolsó szónak a betűtípusa kifejezetten nem rossz, de nem is az igazi. Elhelyezés szempontjából, jó mert középen van. A mérete is jó, hiszen jól látható. 
Összességében: A háttérben még elfért volna néhány kép. A karakterek kivágásánál van egy kis gond. A cím betűtípusa sem az igazi. 
5/3
Design:
Ha nem csal a szemem, akkor te is deviantartos sablont használsz. Ezzel nincs is semmi gond, hiszen nagyon szépek, csak az utóbbi időben szinte mindenki azt használja a blogjára, így már kezdenek egy kicsit unalmassá válni, de persze ezért nem számolok neked mínusz pontot. Viszont azt nem értem miért pont ezt a sablont választottad, hiszen mi köze a pirosnak a bloghoz? A fejlécen nincs semmi piros. Igazából én ott nem igazán szoktam nézelődni, de a te döntésed, én biztos kerestem volna valami mást. Kifejezetten tetszik, hogy a háttérnek egy csillagos képet választottál, nagyon jól mutat együtt a designnal. Egy picit engem még az is zavar, hogy a fejléc és a bejegyzés és modulsáv el van vágva egymástól. Valahogy így nem az igazi az összkép. Talán itt még annyit jegyeznék meg, hogy szerintem a sablon méretén nyugodtan lehetne növelni, mert így sem a bejegyezés sáv nem valami nagy, de a modulsáv már egyenesen kicsi. Ezt a sablonnál tudod beállítani, személyre szabás és valahol ott.
A végén szeretném még megemlíteni, hogy a bejegyzések betűszíne fehér a háttér pedig fekete, égető párosítás, szemégető. Ezt sürgősen javítsd ki, mert szörnyű így olvasni rajta!
Összességében: Nem rossz design, de vannak apróbb hibái.
5/4 
Modulok:
Mikor ezt a pontot írtam nagyon rossz volt a netem ezért segítséget kértem, hogy tényleg ilyen kevés modulod van. Megerősítették, hogy tényleg csak ennyi van, ami nekem azt jelenti, hogy egy pár alapvető modult kihagytál. 
Vegyük először is a fülszöveget. Nagyon fontos modul, ezt pedig lejjebb részletezni is fogom, hogy miért. Javaslom, hogy írj egyet. 
Menüd van, azzal nincs is gond, mert minden szükséges menüpontod meg van. Nincs még a fülszövegen kívül chated sem, ami azért fontos, hiszen ott is tudnak, veled kommunikálni az olvasok. Javaslom, csinál egyet. 
Nincs információk modulod sem, ami szintén fontos, hiszen innen tudjuk meg, mikor nyílt a blogod, ki csinálta a designt és a fejlécet és hasonló információkat. Szerintem csinálj egyet. 
A modulsávodban a többi, ami úgymond szükséges, az meg van. Két dolgot szeretnék még kiemelni, az egyik, hogy a blogarchívum felesleges, hiszen van fejezetek menüpontod, tehát az egyiket töröld. A másik, hogy örülök annak, hogy te ki tetted a profilod, mert van, aki erre nem hajlandó és szerintem ennél szánalmasabb dolog nincs, hiszen így olyan, mintha nem merné felvállalni a saját írását. Örülök, hogy te nem vagy ilyen. 
Ahogy szerintem a sorrendnek lennie kellene: 
  • Fülszöveg 
  • Menü 
  • Információk 
  • Chat 
  • Rendszeres olvasók 
  •  Megtekintések száma 
  • Profil 
  • Cserék 
Összességében: Kissé foghíjas a modulsávod, ezen kívül pedig a sorrenddel vannak kisebb problémák.
5/2 

Történet
spoiler veszély

Fülszöveg: 
Említettem feljebb, hogy ezt még részletezni fogom és a szavam be is tartom. 
Gondolj bele, hogy minden könyv hátulján, amit árulnak, az üzletekben van egy ismertető szöveg, ami alapján a vásárló eldönti, hogy érdemes-e megvenni vagy sem, mert ezzel keltik fel az olvasó érdeklődését. Ezt a jó szokást a bloggerek is átvették ezt a jó szokást és ők is szoktak ilyet írni. Ugyanúgy működik itt is, az olvasó ez alapján dönti el, hogy el akarja-e olvasni a sztorid. Ezért nagy kihívás egy fülszöveget megírni, de mit ér az élet kihívások nélkül? 
Remélem ebből a rizsás szövegből le tudtad szűrni a lényeget, ami nem más, mint hogy egy blogra KELL fülszöveget írni. Ha segítségre van szükséged bátran írj Facebookon, azt hiszem, hogy ismerősök vagyunk. 
Összességében: Ami nincs, azt nem lehet értékelni. 
-/- 
A történet alapötlete: 
Hát, nagyon sok mindenre gondoltam, de végkimenetelre biztos, hogy nem! Justin Bieber, mint gyám? Érdekes ötlet és egyedi, bár nekem annyira nem jött be. Logikátlan, hogy pont Ő legyen a gyámjuk, mikor az apja alig ismeri, ráadásul egy sokkal közelebbi ismerős is lehetne gyám. Nem tudom, nekem ez így nem az igazi. Valami más módot kellett volna rá találni.
Ezen kívül, amit még itt ki lehet emelni az a szerelmi háromszög, amit szintén nagyon utálok. Persze ez csak egy személyes vélemény, hiszen az embereket felcsigázzák a szerelmi háromszögek, szóval ez nem volt rossz választás.
Aztán, egy Justin Bieber fanfictionról van szó, ami már kihaló ágban van, úgy, mint az 1D blogok. Két éve, nem hittem, hogy ilyet leírok. Na, mindegy lényeg, hogy mára már kevésbé használják őt, mint főszereplőt, de mindenki emlékszik még rá, mint elcsépelt főszereplőre.
Összességében: Megleptél és vártam, hogy mit hozol ki belőle, de aztán lett ez a gyámos szitu és nálam elvágta magát. Lehet, hogy nekem nem tetszik, de másoknak igen. Egy gyenge közepest azért megér, a fentebb említettek miatt.
5/3  
Prológus:
Hát a hosszát nézve rövid. Nem mondom, hogy vetekednie kell egy fejezet hosszával, na, de nem is 150 szónak kell lennie. Azért illő lenne szerintem a prológusnak összehozni egy 800 és 1000 szó körülit, mert ezt hossza alapján nem mondanám prológusnak, hamarabb lehetne egy hosszabb fülszöveg. 
Hát nem csak a hossza alapján nem nevezném prológusnak, hanem a tartalma alapján is. Ezzel nem azt mondom, hogy ezt akkor bemásolhatod fülszövegnek, mert NEM. Elemezzük egy kicsit, hogy miért mondom ezt. 
Kezdted azzal, hogy kérdéseket tettél fel a fejezet elején. Az első kérdéssel már vitatkoznék, hiszen én speciel még soha nem éreztem így. Persze vannak olyanok, akikre ez is igaz, de vannak, akikre nem és ezért én azt a kérdést onnan kiszedném. A többire behunyt szemmel azt mondom, hogy maradhat. 
Aztán folytatod azzal, hogy a lányt xy-nak hívják és yx korú. Na, elárulom neked, hogy ez a két dolog, amivel te kezdtél, ezek a lehető legnagyobb hibák. A kérdéseknek semmi értelme, hiszen a tapasztaltabbakat csak elriasztja. Amit abban a részben leírtál nyugodtan másképp is bele lehetett volna fogalmazni, de jól van ez még tényleg hagyján, de hogy konkrétan leírod szereplő korát és nevét, az nagyon riasztó és hatalmas hiba. Ezt bele kell szőni a történetbe úgy, de még se tűnjön erőltetettnek. Mutatom, bár lehet, hogy nem sok köze lesz a történetedhez, mert eddig a prológusból fogalmam sincs, hogyan is fog ez alakulni. 

Szeptember 13.-a péntek. 
Soha nem voltam babonás és nem is hittem ilyen dolgokban. Hülyeségnek tartottam mindezt. De úgy látszik a Sors megtanította, hogy igen is van a péntek tizenháromnak jelentősége. Valóban egy szerencsétlen nap. 
Az iskola parkolójában a szokásos helyre álltam, ahol már vártak a barátnőim. Két puszival üdvözöltük egymást és indultuk befelé az iskola épületébe, miközben ők újságolták nekem a legfrissebb pletykákat. Úgy tettem, mintha érdekelt volna, pedig ez cseppet sem így volt. Minden szavuk idióta locsogás volt. 

Remélem érted, amit mondani akartam. Már csak egy dolog maradt, amit meg kell említenem, az a prológus fogalma. A prológusban egy múltban játszódó fontos eseményt kell leírni, ami kihatással van a főszereplő jövőjére. 
Összességében: Rövid volt, a tartalma pedig kidolgozatlan. 
5/0
Első fejezet: 
Először is a hosszáról. Ezerkilencven szó, ha jól emlékszem, ahogy megnéztem, bár lehet kicsit több. A lényeg, hogy nem rossz, de nem is az ideális kategória az én követelményeinek. Nálam egy jó fejezet hossza szavakban nézve kétezer szó, vagy a fölött van. Oldalakban nézve pedig négy oldal vagy annál több, hiszen négy oldalt mindenki tud írni. Neked nem rossz ez így elsőre, remélem a következők hosszabb lesznek.
Hát a tartalma. Be kell, valljam, hogy az elején már az első soroknál tágra nyílt a szemem, hiszen ugyan azok, mint a prológus kezdése. Nem túl eredeti mit ne mondjak. Biztos van más, amit elképzeltél kezdésnek, nem? Simán kihagyhattad volna ezt és kezdhetted volna azzal, ami ezután jött. Na, szóval érted.
Aztán a folytatásban mindenre számítottam, csak erre nem, ami plusz pont. Viszont néhány dolgot nagyon nem értettem kezdve a leírásokkal, amik nekem logikátlannak tűntek. Félre ne érts, nem azzal van a baj, hogy benne vannak, hanem ahol benne vannak. Random elkezded bemutatni az anyját, annyi után, hogy benyitott. Ennek kellett volna még valami körítés, például:

A szobám ajtaja nyílt és édesanyám mindig mosolygós arca tűnt fel. Noszogatott, hogy keljek fel, de szavai valahogy nem jutottak el a fülemig. Nem tudok elégszer elcsodálkozni azon, hogy milyen egy fantasztikus nő. Keményen dolgozik és imádja a munkáját. 

És így tovább. Remélem érted mire akartam ezzel célozni. Ugyan ez van, mikor a húgáról random elkezdesz írni.
Összességében: Egy kicsit rövid és néhány fogalmazási hiba van benne, de ez minden. Azért nem négy pont, mert én nem igazán tudtam élvezni. Talán mert a balesetet nem írtad le, csak hirtelen egyet az időben.
5/3
Utolsó fent lévő rész, alias, huszonharmadik fejezet: 
Itt is a hosszával kezdeném, ami sokkal barátságosabb, mint az első fejezeté volt. Ezernyolcszáz szó, sokkal jobb, haladsz előre, fejlődőképes vagy. Ha nem gond nem írom le újra, hogy milyen hosszú legyen egy fejezet, ezt feljebb úgy is látod és olvashatod. 
Hát huh. Az előző fejezetnek jó folytatása, abban biztos lehetsz, viszont egy két dologba bele kell kötnöm. Elutazik Justinnal, ezzel felrúgva mindent az életében. Nem gondold arra, hogy mi van, ha már nem lesznek ennyire szerelmesek. Akkor tudod mi lesz? Semmije. Lehet, hogy maga a karakter ilyen felelőtlen, na, de csak vannak céljai, álmai, vágyai, amiket el akar érni. Mindenkinek van és kicsit khm nagyon valószerűtlennek tartom, hogy ezeket eldobja és még le se érettségizzen. Az egy alap dolog a mai világban egy ember életében, mondhatni a szükséges rossz, amit nem lehet megúszni. Szóval én ezen a részén dolgoznék. Ha Justin elutazna, egyedül egy rövid időre az sem lenne baj, hiszen a távolság alatt tudnak gondolkodni és még szerelmesebbek lehetnek.
Összességében: Én teljesen másképp írtam volna meg. DE a tiéd sem rossz, viszont egy két, számomra valószerűtlen dolog került bele. 
5/2 
Szereplők: 
Mildred Black: Hát, nem is tudom, mit mondjak róla. Számomra olyan gépies karakter. Nem tudnék róla úgy beszélni, mintha valóban élő személy lenne. Ostobának van beállítva, mert nem tudja, mit csináljon, de mikor arra kerül a sor, hogy a tudását bizonyítsa, akkor nagyon okos. Mindent képes felrúgni a szerelemért és ez mutatja, hogy ostoba, de ennyi. Mást nem tudunk meg nagyrészt róla, legalább is én nem tudtam meg. Unalmas a karaktere, valami olyan vonást kellett volna belevinned, ami rád vall, vagy, ami érdekessé teheti őt.
Justin Bieber: Lányos a karaktere. Nehéz jó férfi karaktert alkotni, de írni még nehezebb. Már zavaróak voltak az első jelek is, amiket ad a lány felé, mert rögtön le lehet szűrni, hogy szerelmes belé. Aztán érzelemkitörések is rájönnek néha, ami azért szintén egy lányra jellemző. Az elején bulizik, iszik, szexel. Értem én, hogy a badboyok a menők, de egy lány érdekében tudnak változni. Ezt érzékeltetted is. Nem tudom, de nekem valahogy az ő karaktere túl lányos.
Összességében: A karaktereid alapja nem rossz, de nem adtál nekik semmi olyan jellemvonást, ami különlegessé tenné őket. Talán itt lehet a hiba.
5/2
Helyesírás/Fogalmazás: 
Kezdeném a helyesírással. Nincsenek durva hibáid, de észrevehető néhány elírás, a szavak végéről lehagysz egy-egy betűt és a vesszőhibák. Ezeket könnyedén ki tudod javítani átolvasással és esetleg azzal, ha segítségül hívod a Wordöt. De nagyon tudom ajánlani neked azt, hogy keress egy bétát, hiszen ő mond véleményt az adott fejezetről, ha kéred és kijavítja a helyesírási hibáid. 
A fogalmazásod már más dolog. Nagyon sokat fejlődtél az utolsó és első fejezet közötti eltelt időben. Vannak a fejezetekben leírások, de én még néhány dolgot, mindig ki tudtam volna bővíteni egy-egy fejezetben. Le szeretném írni, hogy milyen leírásokat lehet könnyen kifejteni: szereplő-, érzelem-, helyszín-, tájleírásokat. A párbeszédeid tűnnek nekem túlságosan is erőltetettnek, de lehet, hogy ezt csak én látom így. Hagyd élni a szereplőidet, hagyd, hogy személyiségük szerint döntsenek, gondolkodjanak és beszéljenek. Sokat fog segíteni, hidd el! Neked kezd kialakulni a stílusod, de még nem forrt ki teljesen. Javaslom, hogy gyakorolj sokat és olvass. Így fejlődik a szókincsed és meg tudod figyelni, hogy mások hogyan építik fel a történetet. 
Összességében: A helyesírásban vannak hibáid, de nem vészes. A fogalmazásodon is van még csiszolni való, de jó úton haladsz. 
5/3 

50/23

További jó blogolást!

2 megjegyzés:

  1. Kedves Bells Booth!
    Nagyon orulok,hogy ilyen hamar kesz lettel a kritikaval!
    Belatom,nagyon sok dologban van igazad es nagyon jol esik,hogy ilyen oszinten leairtal mindent,es ezekkel csak segiteni akarsz.Ami a helyesirasi hibakat illeti,keresni fogok egy betat, a szereploket pedig ''hagyom elni ''
    Puszi,Winnie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Winnie!
      Hát a hamar azért túlzás, de igyekeztem vele. Remélem tényleg nem bántottalak meg és örülök, hogy tényleg tudtam segíteni! :)
      Ölel
      Bells B.

      Törlés